Ikon sök

Datasamordnare till Göteborg

Kort om tjänsten

Vet du med dig att du är driven och ambitiös?
Har du mycket god teknisk kompetens?
Trivs du med att ställas inför nya utmaningar och förstår vikten av att sätta kunden i fokus? Stämmer det?
Då är det dig som Cantera IT-partner söker!

Om verksamheten

Framgångssagan började redan 1998, men då ingick Cantera IT-partner i INVID-koncernen.
Under årens lopp har vi tillsammans med våra kunder vuxit till en stark IT-leverantör i vår region med visionen att fylla behovet på marknaden
av en IT-återförsäljare som kan tillgodose alla kundens behov och utvecklas i takt med samhället.
Vi erbjuder närhet och förståelse för den lokala marknaden och hjälper små och medelstora företag att dra nytta av smarta IT-lösningar. Med ett brett utbud inom både tjänster och produktförsörjning tillsammans med bred kompetens ger det oss mycket goda förutsättningar att tillgodose våra kunders önskemål och behov inom IT-området.
Cantera IT-partner har fokus på verksamhetsområdena:
Drift, infrastruktur, produktförsörjning och bekymmersfri IT.

Läs gärna mer om oss på:
www.cantera.se

Mer om tjänsten

I dina kommande arbetsuppgifter som datasamordnare ingår:
• Att vara projektens kontaktperson för dokumenthantering av projekterings- och entreprenadkontrakten.
• Bereda underlag till projektens handledningar och mallar (främst administrativa dokument) avseende IT- och dokumenthantering.
• Kontrollera och följa upp att handledningar för dokumenthandledning åtföljs. Samordna utbildningar gällande projektens IT-system.
• Administrativ dokumentation.
• Utveckla och anpassa kundens projektportal (SharePoint) enligt projektens behov och krav.
• Vara projektens kontaktperson för behörighetsadministration och dokumenthantering i Projektportalen.
• Utbilda i systemen (metadata, struktur, namnsättning, dokumentlägen, behörigheter, arbetssätt).
• Hantera sekretessbelagda handlingar digitalt

Din profil

För att kunna vara självgående i denna tjänst ser vi att du skall ha minst sex månaders erfarenhet av att ha arbetat med ovan angivna arbetsuppgifter. Detta från infrastrukturprojekt av större modell och därmed kunna hantera dessa från dag ett. Vidare skall du ha > tre års erfarenhet som projektledare och utvecklare av IT-system för projektstyrning.
En förutsättning för att lyckas väl i din nya roll är din tidigare erfarenhet av processutveckling, upprättande av arbetsrutiner- och metoder inom digital projekthantering.
Utbildningskrav:
Minst två års utbildning som webbutvecklare M.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Cantera IT-partner AB med Dreamwork.
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.com med bifogat CV och personligt brev.
Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och kort ansökningstid så sök gärna tjänsten redan idag dock senast den 8 december!

Tillträde 1 februari 2018.

Har du frågor är du välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Dreamwork:
Petra Axvigg tfn: 031-10 98 01, email: petra.axvigg@dreamwork.se alternativt
Malin Karlsson tfn: 031-10 98 12, email: malin.karlsson@dreamwork.se