Ikon sök

Systemledare-/specialist

Kort om tjänsten

Mekonomen Group ska nu förstärka teamet applikationsförvaltning med ytterligare en systemledare till IT avdelningen. Förvaltningsansvaret är koncernövergripande, just denna tjänst har placeringsorts Malmö. Tjänsten omfattar främst att implementera och förvalta HR, -lön och ekonomistödsystem inom koncernen. IT är en prestigelös avdelning med ett affärsnära ansvar, där vi ställer upp och hjälper varandra. Du får arbeta i en dynamisk, entreprenörsdriven miljö under stort eget ansvar med många stimulerande arbetsuppgifter. Vi ställer höga krav på oss själva men erbjuder också en utvecklande arbetsmiljö

Om verksamheten

Mekonomen Group är nordens ledande bilservicekedja med egen grossistverksamhet, över 300 butiker och 2100 verkstäder vilka arbetar under koncernens varumärken MECA, Mekonomen och Sørensen og Balchen/BilXtra. Vi erbjuder ett brett utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Tillsammans med våra samarbetspartners omsätter vi 11 miljarder SEK och sysselsätter mer än 15000 medarbetare. IT-avdelningen består av cirka 25 medarbetare placerade i Stockholm och Malmö. Läs mer på mekonomen.com

Mer om tjänsten

Tjänsten innebär självständigt arbete med våra interna bolag som kunder. Vi ser att du har flerårig erfarenhet av förvaltningsansvar, gärna inom HR, lön eller ekonomisystem. Du kommer självständigt ansvara för förvaltningen och driva projekt inom dina processamråden. Du samordnar dina områden med övriga systemledare för att optimera den totala IT leveransen till linjen. Bakgrund med erfarenhet från konsultroll ser vi skulle vara lämplig.

Du kommer att rapportera till Förvaltningsledare med befogenhet att ta beslut inom eget ansvarsområde i avstämning med Förvaltningsledare. Vidare ansvarar du för budgetförslag inom ansvarsområdet och uppföljning under löpande budget år.

Dina arbetsuppgifter blir att inom ansvarsområdet för HR, Lön samt ekonomistödsystem (exkl ERP) samt dess integrationer svara för en god leverans av systemstöd till linjeverksamheten. Hantera hela livscykeln från kravställning, analys, utveckling och drift. Driva implementations och utvecklingsprojekt för koncernen med resurser från linjen och leverantörer. I tjänsten ingår även att planera och säkerställa löpande uppdateringar samt att hålla linjeverksamheten informerad. Vid eventuella driftstörningar driva incidenthantering med applikationsleverantören.

Din profil

Du är kommunikativ och kompetent i interaktion med interna och externa parter. Gärna med erfarenhet som konsult alternativt arbetat inhouse inom områdena HR, Lön och ekonomi samt arbetar för affärsnyttan i lösningar. Du behöver kunna se både detalj och helikopterperspektivet.

Utbildning: Högskoleutbildning inom systemvetenskap, alternativt motsvarande erhållen kompetens och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter tidigare.

Erfarenhet av:
Projektledning
HR/Lön-system
Ekonomi, stödsystem såsom Medius, Ocra, Readsoft Invoice, Mercur eller Cognos, osv
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Ansökan

För oss som arbetar på Mekonomen Group är mångfaldsfrågor en viktig del i vår vardag. Vi strävar efter en högre representation av medarbetare med internationell bakgrund, jämnare könsfördelning samt en åldersstruktur som på bästa sätt speglar våra kunder.

I denna rekrytering samarbetar Mekonomen Group med Dreamwork. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Malmö. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse. Du söker tjänsten på www.dreamwork.se bifoga vänligen CV och personligt brev. Vi kommer att kalla till intervju löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta Christina Martinson, rekryteringskonsult på Dreamwork, christina.martinsson@dreamwork.com