Ikon sök

TAM // Technical Account Manager

Kort om tjänsten

Nu söker Dreamwork för IT gardens räkning en Technical Account Manager. Som Technical account manager ingår man i ett av våra kundteam och arbetar tillsammans med Key account manager för att säkerställa att vi arbetar proaktiv med kunden. TAM har huvudansvaret för kundens IT-arkitektur och infrastruktur inom ramen för avtalet mellan IT Gården och kunden.

Om verksamheten

IT Gården grundades 1999 och har sedan starten arbetat med drift, hosting och molnlösningar. Vår vision är stressfri IT där vi levererar marknadens senaste teknologi till ett fast pris per användare per månad. Vi har över 100 medarbetare, 8 egna datacenters, svensk lokal support 24/7 och tar ett stort miljöansvar. Grunden för IT Gårdens framgångar är ett proaktivt och strukturerat arbetssätt tillsammans med en transparent prissättning per användare per månad. Vi arbetar nära våra kunder och tar ett helhetsansvar för leverans och support. Vi ansvarar för IT-drift och IT-miljö åt bland annat banker, e-handelsföretag, kommuner, detaljhandel och tillverkningsindustrin. Vi har djup teknisk kunskap inom säker IT-drift och skapar skräddarsydda och långsiktiga helhetslösningar som bidrar till våra kunders tillväxt.

Mer om tjänsten

TAM skapar tillsammans med kunden ett strategiskt förhållande till viktiga intressenter inom våra kundorganisationer, inklusive IT-chefer, CTO, CIO. TAM visar en djup förståelse för marknadskrafterna som påverkar våra kunder och ger insikt om nya möjligheter för att hjälpa våra Kunder att uppfylla sina affärsmål. TAM måste vara innovativ och hjälpa våra Kunder att utveckla sin IT-mognad och driva produktiv IT-användning.

TAM ansvarar för hållbar tillväxt genom rutinmässig samverkan med kundteamets personal för att skapa nya affärsmöjligheter för kundteamets kunder. TAM ansvarar för lönsamhetsuppföljning av tjänsterna som levereras till teamets kunder. TAM måste vara väl införstådd med IT Gårdens Tjänstekatalog och kunna förmedla värdet av dessa tjänster till våra kunder. TAM kommer att samarbeta med våra kunder för att ta reda på deras IT-prioriteringar och att fastställa långsiktiga strategier för serviceleveranser som är anpassade till kundernas affärsmål. TAM ansvarar för leveransen av avtalade tjänster, inklusive Service Delivery Planning och Service Delivery Management.

Primära arbetsuppgifter:
• Ansvarig för den tekniska leveransen av avtalade tjänster och processer.
• TAM fungerar som expert för alla tekniska frågor relaterade till kundens IT-miljö inom ramen för avtalet.
• TAM fungerar som expert för alla tekniska frågor relaterade till kundens IT-miljö inom ramen för avtalet.
• Ansvarig för alla frågor och aktiviteter relaterade till IT-infrastruktur och IT-arkitektur i mot kunden.
• Arbeta proaktivt med förbättringsförslag för IT-infrastruktur och IT-arkitektur, presenteras för kunden enligt avtalet.
• Ansvarig för att informera kunden, KAM och Service Desk när det är dags att förnya ex: SSL-certifikat och licenser.
• Validering av prestandarapporterna och hantering av månadsrapporteringen.
• Koordinera och säkerställa korrekt dokumentation, instruktioner internt och externt mot kunden för att leverera god servicekvalitet.
• Tar åtgärder i relation till ständiga serviceförbättringar och strävar efter att leverera god servicekvalitet till kunden. TAM är medveten när förändringar görs.
• Koordinerar kundernas krav i förhållande till kundens IT-miljö.
• Ansvarig för riskhantering och riskhantering i samband med IT-infrastruktur och IT-arkitektur i förhållande till kunden.
• Ansvarig för att följa upp KPIer, så som kundnöjdhet, supportstatistik och lönsamhet.

Ansökan

Tycker du att detta låter intressant ansöker du tjänsten via Dreamworks hemsida www.dreamwork.se. Sök gärna snarast då vi arbetar med löpande intervjuer och kandidatpresentationer. Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kan du kontakta Christina Martinsson, christina.martinsson@dreamwork.com


Ansök till detta jobb