Ikon sök

Teknisk projektledare till PSK Syd i Helsingborg

PSK Syd AB grundades 1989 och har kontor i Helsingborg. Företaget arbetar inom två affärsområden där vi erbjuder konsult- och projektledartjänster inom det ena affärsområdet och utveckling av vårt webbaserade system SAM (Sites, Assets & Maintenance) i det andra. I vår affärslösning hjälper vi våra kunder med bland annat myndighetskrav, CAD-ritningar, affärsdokument och bygglov samt felanmälan av utrustning.

Bolaget befinner sig i en mycket stark tillväxtfas och består idag av 20 anställda. På PSK råder en familjär stämning och vi strävar efter att alla ska ha en bra balans mellan arbete och fritid. Vi satsar på våra medarbetare och erbjuder våra medarbetare kompetensutveckling genom en individuell utbildningspeng. PSK Syd huserar i fräscha lokaler på Kavalleristen i Helsingborg. Det finns gott om parkeringsmöjligheter och man når kontoret lätt via kollektivtrafik.

Är du en inspirerande och proaktiv person med passion för IT, Tech och teamwork? Kom till oss och var med och skapa digitala lösningar för framtiden! Som medarbetare på PSK Syd är du en öppen, kommunikativ, driven och ambitiös lagspelare med en positiv inställning. Vi söker nu en senior projektledare till vår IT avdelning, där du kommer ansvara för leverans och att driva projekt genom vår interna SCRUM-process till vår digitala plattform. Utöver detta kommer du även vara delaktig i andra typer av projekt i rollen som projektledare.

Du kommer arbeta med ett team bestående av både verksamhets- och IT-resurser samt samarbeta med kunder och andra externa parter. Du kommer ha ett nära arbete med kärnverksamheten och IT där du ansvarar för att leveransen genomförs enligt plan med övergripande mål och strategier. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsmiljö där vi gemensamt arbetar som ett lag för att tillsammans skapa framtidens bästa SAM- system.

För att lyckas i projektledarrollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av kravställning, agil projektledning, kundutveckling och förvaltningsledning. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av QA-testning. Du har en naturlig vilja att utveckla dig samt ett genuint intresse för ledarskap. Vissa resor i tjänsten kan förekomma.

Din roll består bland annat av att:

• Ha det övergripande ansvaret för leveransen gentemot affärsverksamheten
• Rapportera status till IT-chef, affärsverksamheten och andra intressenter
• Driva förvaltning och hantera viss incidenthantering för kund
• Skapa, planera och rapportera enligt budget internt på IT i samråd med IT-chef
• Kravställa och förbereda kundcase med hjälp av intern- och extern kompetens
• Aktivt medverka i vår interna SCRUM-process
• Motivera och utveckla dina teammedlemmar i Stakeholder-gruppen

Dessutom har du följande kunskaper och erfarenheter:

• Minst tre års erfarenhet av ledarskap inom IT innefattande projektledning, samordning, planering, organisering och uppföljning
• En mycket god IT-teknisk förståelse
• Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska
• Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och har ett naturligt driv
• Du är självgående och definierar samt sätter upp egna rutiner och arbetsresultat
• Du har ett strukturerat arbetssätt
• Du är flexibel, prestigelös och gillar förändringar

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Dreamwork. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Christina Martinsson, christina.martinsson@dreamwork.se


Ansök till detta jobb